חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פוליסה משולבת – אחריות מקצועית וחבות מוצר

חיפוש ביטוח

פוליסה משולבת - אחריות מקצועית וחבות מוצר

בחברת תוכנה קשה, עד בלתי אפשרי לעיתים, להבחין במדויק בין המוצר לבין תכנונו. לדוגמא במקרה של כשל במערכת המחשב, קשה לאבחן האם זהו אירוע שנגרם עקב תכנון לקוי של רכיב מרכיבי התוכנה או שהאירוע נגרם עקב שילוב של התוכנה החדשה במחשבי הלקוח.
בשל הקושי לאבחן את מקור הכשל נבנתה פוליסה ייחודית לתחום ההיי-טק בכלל ולבתי תוכנה בפרט, המשלבת כיסויים לשני סוגי הסיכונים הנ"ל: Technology Errors and Omissions
פוליסת האחריות המקצועית מגינה על העוסקים בתחומי ההיי-טק השונים הנושאים באחריות לנזק כספי ישיר העלול להיגרם ללקוח או לכל צד ג' עקב השימוש בתוכנה, באתרי אינטרנט, בייעוץ מקצועי או במוצרים טכנולוגיים אחרים.

הפוליסה מושתתת על ביצוע "מעשה שלא כדין" על ידי מי מעובדי החברה אשר גרם לנזק ללקוח או לצד ג', כגון:  רשלנות, טעות, השמטה, חוסר תשומת לב, אי פיקוח, הפרה חוזית בלתי מכוונת, אי יושר עובדים, קבלני משנה, אבדן מסמכים, דיבה והשמצה, הפרת זכויות יוצרים וקניין רוחני.
הפוליסה מכסה את ההוצאות המשפטיות הכרוכות בניהול התביעה עקב ביצוע "מעשה שלא כדין", זאת בתנאי שההפרה אינה נכללת בין החריגים לכיסוי, כגון: הפרת פטנטים רשומים, גרימת נזק שלא בתום לב, הונאה וכו".

הפוליסה מעניקה כיסוי נרחב ומספקת לחברה, למנהליה ולעובדיה שקט נפשי, שכן היא מגנה על העובדים והמנהלים, בעת ביצוע תפקידם המקצועי, מפני תביעה בגין מעשה או מחדל שהם עלולים לבצע בתום לב וכתוצאה מכך לגרום נזק כספי למי מהלקוחות או לצדדים שלישיים אחרים.

אם פוליסת האחריות המקצועית נועדה להגן מפני תביעות שמקורן בנזק כספי טהור, הרי שפוליסת חבות המוצר מגינה מפני תביעות שמקורן בנזק פיזי לגוף או לרכוש, והפוליסה המשולבת נותנת מענה לשני סוגי התביעות​, קרי, לשני סוגי הנזקים: כספי ופיזי.

הפוליסה מבוססת על ביטוח אחריות מקצועית למקצועות ההיי–טק, כפי שפורט לעיל, אלא שהיא מספקת הגנה למקרים בהם מוצרי החברה המבוטחת עלולים לגרום לא רק לנזק כלכלי אלא גם לנזק פיזי ישיר, עקב השימוש בהם. כגון במקרים בהם החברה מפתחת, מייצרת ומספקת – מלבד תוכנה, שירות טכנולוגי או מחשוב ענן – גם חומרה.

ישנו מספר מצומצם של חברות ביטוח בארץ אשר השכילו להתקדם עם שוק ההיי-טק הישראלי והן מסוגלות לספק פתרונות ביטוחיים יצירתיים לכל מוצר או שירות.
אנו בסוכנות "בטח תורן"  מסוגלים לספק פתרונות רחבים ומקיפים למוצרים טכנולוגיים מורכבים יותר.

פוליסות אלו מורחבות לכסות דין ושיפוט זרים במקרה של תביעה בחו"ל שהוגשה ע"י לקוח של המבוטח.
חלק מחברות הביטוח אינן מכסות  "כשל של מוצרי תוכנה או מוצרים אלקטרוניים למנוע חדירה בלתי מורשית למערכת אלקטרונית או לתכנית אלקטרונית או שימוש בלתי מורשה בהן". חריג כזה אם לא יתוקן או יבוטל, מעקר למעשה את הכיסוי עבור חברות אבטחת מידע. אנו ב"בטח תורן" דואגים שהחריג יבוטל.​ 

contact

צרו איתנו קשר

ונחזור אליכם בהקדם

    קישורים חשובים

    ביטוחים

    © כל הזכויות שמורות לבטח תורן | פיתוח VIBIT | עיצוב: ענבל סורוקה

    יצירת קשר מהירה

    השאירו הודעה ונחזור אליכם